Met het DN-I-concept worden deelnemers getest op persoonlijkheid (de bekende BIG 5-test) en op 25 basiscompetenties. Tevens wordt bij HBO en WO een loopbaantest afgenomen.
De testen geven een helder inzicht in de persoonlijkheidskenmerken en het competentieprofiel van alle deelnemers. Deze worden overzichtelijk weergegeven in een aantrekkelijk vormgegeven en eenvoudig te begrijpen persoonlijke rapportage. Ook wordt aangegeven hoe groot de ontwikkelbaarheid van de competenties is.
Het DN-I (Dynamic Natural Identity) concept is erop gericht schooluitval te verminderen door een juiste studiekeuze te bewerkstelligen. DN-I kan snel tot in detail een beeld kan geven van de talenten van de kandidaat en de mate waarin die passen bij het profiel van de opleiding. Ook de ‘gap’ wordt zichtbaar, waardoor meteen duidelijk wordt waar nog (aanvullende) aandacht of extra training noodzakelijk is.
We werken met online test, deze geeft snel een voor de leerling, de ouders en de docent of decaan inzichtelijk resultaat. De testen kunnen zowel met als zonder audio-ondersteuning worden afgenomen. De vragenset is er voor alle niveaus van PO-MBO4 tot en met HBO en WO. De eenvoudigste vragenset is ook geschikt voor mensen met een laag taalniveau.
Daarnaast – en dat is nog steeds een uniek aspect van dit concept – bieden wij de mogelijkheid om te matchen.
Voor scholen:
Graag kom ik voor een kennismaking vrijblijvend langs.
Voor scholieren:
Met behulp van www.dejuistestudiekeuze.nl kan ik je helpen je definitieve keuze te maken voor de opleiding die het best bij jou past. Om een goede studiekeuze te maken, heb je inzicht nodig in je eigen capaciteiten en talenten. Dat inzicht moet gekoppeld worden aan een passend beroep. Hoe kom je waar je wezen wilt? Door je test- en matchrapport uitgebreid met je te bespreken kom je te weten wat je kwaliteiten en ontwikkelingspunten zijn.
Er zijn zoveel studierichtingen, en binnen de richtingen zijn weer specialisaties die flink verschillen. Het is voor de leerling van nu niet overzichtelijk. Bovendien het demotiveert. Immers als je precies weet wat je wilt. Waarom je dat wilt en wat je daarvoor moet doen, dan kom je volop in beweging! Een passende studie zit als een gegoten jas en brengt de intrinsieke leermotivatie vanzelf los.
Hoe ga ik te werk inzake Studieadvies?
In de matchrapportage wordt per deelnemer de ‘gap’ tussen het opleidingsprofiel en testresultaten weergegeven, ofwel de positieve of negatieve afwijking van een persoonlijke score ten opzichte van de gewenste score. Hierdoor kunnen opleidingen gerankt worden op basis van geschiktheid voor de leerling en kunnen gerichte persoonlijke onderwijs(begeleidings)plannen worden gemaakt op basis van de aanwezige gaps, zowel ten positieve als daar waar de leerling of student achterblijft.